IncludingTax
SEK
Svenska
Stäng
Sök

Kolv Rotax 582/583

Tillverkare: Sno-X
Artikelnr: 89-0772
1.080,00 kr
Diameter: 76.00mm
+ -
Passar modellFrån årTill år

LYNX

COBRA ENDURO (ROTAX 583)19941996
COBRA GRAND TOURING (ROTAX 582)19951995
ENDURO 600 (ROTAX 583)19971998
GLS 3800 RAVE19901991
GRAND TOURING (ROTAX 582)19941996
GRAND TOURING (ROTAX 583)19971997

SKI DOO

FORMULA 58319971997
FORMULA DELUXE 58319981999
FORMULA MACH I (ROTAX 583)19891992
FORMULA MX19931993
FORMULA PLUS E19901993
FORMULA PLUS X19921993
FORMULA PLUS XTC (ROTAX 582)19911993
FORMULA STX19941996
FORMULA Z 60019941999
GRAND TOURING 58319951999
GRAND TOURING XTC19941994
MXZ 58319942007
SUMMIT 58319941997

SKI-DOO

FORMULA 583 (ROTAX 583) 1998
FORMULA DELUXE 583 (ROTAX 583) 1999
FORMULA MACH I (ROTAX 583) 1990
FORMULA PLUS (ROTAX 582) 1992-93
FORMULA PLUS EFI (ROTAX 582) 1993
FORMULA PLUS II (ROTAX 582) 1993
FORMULA PLUS X (ROTAX 583) 1993
FORMULA PLUS XTC (ROTAX 582) 1993
FORMULA STX (ROTAX 583) 1995 1995
FORMULA Z (ROTAX 583) 1998 1999
GRAND TOURING (ROTAX 582) 1994
GRAND TOURING 580 (ROTAX 582) 1995-96
GRAND TOURING 583 (ROTAX 583) 1997-99
GRAND TOURING XTC (ROTAX 582) 1994
MXZ 583 (ROTAX 583) 1996-98
SUMMIT 583 (ROTAX 583) 1994-98

LYNX

COBRA ENDURO (ROTAX 583) 1994-96
COBRA GRAND TOURING (ROTAX 582) 1995
ENDURO 600 (ROTAX 583) 1997 1998
G-TOURING 600 (ROTAX 583) 1998-99
GLS 3800 RAVE (ROTAX 583) 1990-91
GRAND TOURING (ROTAX 582) 1994-96
GRAND TOURING (ROTAX 583) 1997

Kolv som passar till Skidoo och Lynx snöskotrar, ersätter originalnr: 420995835

Kolvsatsen till Rotax 582cc och 583cc innehåller kolv, kolvringar, kolvbult och clips. Byt även packningar samt nållager vid motorrenovering.

Byter du kolv/kolvar på grund av ett haveri se då till att du lokaliserat vad haveriet beror på. Risken är annars överhängande att du får samma problem igen.

Vanliga orsaker till motorhaveri på tvåtakts snöskotrar är att dom har skurit pga för lite bränsle/olja (rengör förgasare, munstycken, kolla att bränsle- och oljepump fungerar som den skall samt kolla samtliga bränsleledningar och filter).

Har kolven gått sönder kan det bero på att den har gått för länge eller att cylinderfodret är nött/slitet och kolvspelet blivit för stort. Vanligtvis spricker då kolven först i bakkant mot insug.

(Bilden är en exempelbild)

Skriv din egen recension Stäng formulär
  • Du måste logga in/registrera dig för att kunna skriva recensioner
*
*
Dålig
Utmärkt
Produkttaggar