IncludingTax
SEK
Svenska
Stäng
Sök

SUZUKI V-STROM 250 2019

Vi ber om ursäkt! Den här produkten är inte tillgänglig längre.

Tillverkare: Suzuki
Artikelnr: SUZ-19-DL250
44.900,00 kr
55.900,00 kr
Minsta adventurehojen från Suzuki, nu nedsatt 11.000kr
+ -

Gör varje resa till ett nytt äventyr.

V-Strom 250 / ABS kombinerar slimmad design och massiv närvaro i en unik design som trotsar sin blygsamma motorstorlek.
Den är mycket manövrerbar på stadsgator, fantastiskt spännande på slingrande vägar, och fantastiskt tilltalande som en äventyrsmotorcykel.
V-Strom 250 / ABS bär stolt med sig arvet från V-Strom-serien och är dedikerad till högsta kvalitet som kommer att antända din äventyrsanda.

I samma ögonblick du kommer ut på vägen, kommer du känna en förändring i vinden och i luften som omger dig. Det är en känsla som gör att du vill köra så långt som
du kan så länge du kan, medan du njuter av motorcykelns starkt emotionella styling. V-Strom 250 / ABS är utformad för att leva upp till alla dessa förväntningar.

Massiv och smart

V-Strom 250 / ABS-konceptet är ”Massiv och smart”: Massivt för den solida känslan av sin välbalanserade kropp och Smart för sin sofistikerade och praktiska design som ger enkel hantering. Naturligtvis delar V-Strom 250 / ABS samma äventyrs-DNA som sina syskon, med designlikheter som dess gula färgschema och unika ”näbb” som hyllar Suzukis berömda DR-Z och DR-BIG ökenracers.


Strålkastare
Skalet som omger strålkastaren är utformat för att likna en hård anodiserad ficklampa.

Blinkers med klara glas
Bakljus av LED-modell med kombifunktion


Multifunktions instrumentering
LED-indikatorer inkluderar blinkersignaler, helljus, neutral, fel, ABS (Endast för ABS-modell), RPM-indikator, kylvätsketemperatur och oljetryck. Indikatorerna är konstruerade för att vara lätt att känna igen. LCD-instrumentet inkluderar: Hastighetsmätare, varvtalsmätare, Avståndsmätare, Dubbla trippmätare, Växelläge, Körhastighet, Genomsnittlig bränsleförbrukning, Bränslemätare, RPM-indikator PÅ / AV, Oljebytesindikator, Klocka.

DC-uttag
12V / 36W vid körning
12V / 12W vid tomgång

Motorns prestanda

Den 248cm3 parallelltwinnen som driver V-Strom 250 / ABS genomgick grundlig analys och optimering för att maximera vridmomentet på botten- och mellanregistret, och ger en kraftfull körning som är lätt att styra. Den totala effektiviteten som uppnås hjälper också till att åstadkomma bättre bränsleekonomi och ren prestanda som uppfyller de stränga Euro 4-utsläppskraven. Med en full bensintank har V-Strom 250 / ABS en körsträcka på över 500 km * 1.
* 1: Beräkning baserat på Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC). Faktisk bränsleekonomi och körsträcka kan variera på grund av skillnader i förhållanden som väder, väg, förarbeteende och serviceunderhåll.

Kamaxel
Kamprofilen för V-Strom 250 / ABS ger maximal accelerationsprestanda vid hastigheter mellan 20-90 km/h, eftersom det här är det intervall som används oftast. Som en extra fördel undertrycker kampprofilen även ljudgenerering för att ge en mjukare och trevligare åktur.

Cylinder
Honingmönstret som används för cylinderloppen upprätthåller smörjningen för kolvarna på ett sätt som hjälper till att minimera förlust av prestanda till följd av friktion.

Cylindertopp
Cylindertoppen använder vipparmar som ger minskade friktionsförluster.

Kolv
Tunna, mjukare kolvringar används för att minska friktionen samtidigt som formen på kolvringens spår också optimerats.
Tändstift
Genom användningen av projicerade tändstift ökas tändhastigheten på förbränningen. Detta förbättrar responsen, speciellt vid lite mindre gas, och förbättrar också bränsleekonomin.

likriktare
En ny typ av likriktare bidrar till förbättrad bränsleekonomi.

Nydesignade insugsventiler
Portarna för insugsventilerna är utformade för att optimera luftflödet i förbränningskammaren. Detta hjälper till att uppnå en hög nivå av termisk effektivitet för förbättrad prestanda och minskade utsläpp.

Högeffektivt, lättvikts avgassystem
Två-till-ett-avgassystemet för V-Strom 250 / ABS har kammare framför katalysatorn, med optimerad form. Detta maximerar accelerationsprestandan vid medelhög hastighet, samtidigt som systemets effektivitet också minskar avgasutsläppen.

Chassi design


Kåpglas
Samtidigt som den är kompakt, har vindrutan dragit nytta av upprepad vindtunnelprovning för optimerad form, vilket ger mycket effektivt vindskydd för en bekvämare körning.

Sidoväskhållare
Dedikerade monteringsfästen för att underlätta montering av sidoväskorna (tillbehör) ger en integrerad design som matchar motorcykeln. Den stora pakethållaren av aluminium, med maximal lastkapacitet på 8,5 kg, är utrustad med krokar för fastsättningsspännband, och som även kan användas för att fästa toppväskan som finns som tillbehör.

Hjul, däck och bromsar
Den sportiga känslan hos de nyutvecklade 10-ekrade hjulen paras med IRC-däck som ger ett fast grepp på vägen. Stoppkraften kommer från skivbromsar fram- och baksidan av vågformad typ. Ett ABS-bromssystem (ABS) * 2 som tillverkats av BOSCH finns också tillgängligt * 3 för att leverera ännu större säkerhet och kontroll.
* 2: ABS är inte konstruerad för att förkorta bromssträckan. ABS kan inte förhindra att däcken tappar fästet till följd av bromsning under svängning. Vänligen kör försiktigt och förlita dig inte enbart på ABS.
* 3: Endast tillgängligt på ABS-modell.

För en åktur som bara sanna naturälskare kan uppskatta.
En åktur som är smidig, kraftfull och mycket kontrollerbar. Det är en känsla som ökar viljan att bege sig ut och njuta av nya äventyr.

Gör dig redo för ditt nästa äventyr.

Text och foto från Suzukimc.se

Skriv din egen recension Stäng formulär
  • Du måste logga in/registrera dig för att kunna skriva recensioner
*
*
Dålig
Utmärkt