Hitta delar till ditt fordon!
Välj fordon
Välj ditt fordon för att se rätt reservdelar och tillbehör!
Regn eller solsken, antispinn finns där för att stödja dig. När man kör ut från de hala campingplatserna eller kör fram på stenbelagda stadsgator. Avancerad teknik finns för att ge dig den extra känslan av självförtroende, för att säkerställa din önskan att köra några kilometer längre.
Det avancerade antispinnsystemet hos V-Strom 650XT ABS är hämtat direkt från V-Strom 1050. Detta system övervakar kontinuerligt fram- och bakhjul, gashandtagets position, vevaxelns läge och växelläge med olika sensorer, och styr motorns uteffekt genom att reglera tändtid och lufttillförsel. antispinnsystemet kan växlas mellan två lägen eller stängas av. Lägena skiljer sig när det gäller känslighet.
Genom att dela den enkla att se och enkelt att använda / förstå instrumenteringen från sin större broder, har nya 650XT nu rik information med kvalitetsdesign. Den nya instrumenteringen innehåller en stor analogt visande varvtalsmätare och digital visning för växelläget och hastighetsmätaren. Den digitala sektionen nedanför visar körsträcka dubbla trippmätare, klocka, bränslenivå, kylvätsketemperatur, omgivningstemperatur, batterispänning, körsträcka på resterande bränsle, genomsnittlig och momentan bränsleförbrukning och antispinnlägen. Beräknad körsträcka på återstående bränslemängd fortsätter att visas efter att bränslemätaren visar tomt, vilket ger föraren noggrann och praktisk information. Plus, de direkt identifierbara LED-indikatorerna informerar vid risk för halka*, heljus, neutral, felvarning (MIL), ABS, antispinnläge och vattentemperatur. All denna information är tillgänglig från vänster styromkopplare, där det nu också är möjligt att nollställa trippmätaren.* Indikatorn för halkvarning börjar blinka när omgivningstemperaturen faller under +3° C. Den fortsätter att blinka i 30 sekunder och lyser sedan tills omgivningstemperaturen stiger över +5 ° C. Alla ljus och indikatorer är upplysta i bilden för illustrativa ändamål.
Utrustad med dubbla 310mm bromsskivor med tvåkolsvok fram och en enkelskiva med en 260mm bromsskiva och ett enkolvsok bak, ger V-Strom 650XT ABS kontrollerbar och pålitlig bromsprestanda. Den kompakta och lätta ABS-funktionen, för att undvika hjullåsning vid hård inbromsning, har uppgraderats till nästa generation med avancerade inställningar för ännu naturligare bromskänsla och säker aktivering.Obs! ABS är inte konstruerad för att förkorta bromssträckan.ABS kan inte förhindra däcken att tappa fästet under bromsning under kurvtagning. Vänligen kör försiktigt och förlita dig inte enbart på ABS.
Med hjälp av det nya tomgångs-assistanssystemet minskar risken för ofrivilligt motorstopp. Detta system ökar automatiskt tomgångsvarvtalet när du lättar på kopplingen eller kör på låga varvtal, och underlättar vid frekvent kopplingsanvändning vid krypkörning i stadstrafiken, och förhindrar plötslig och oväntat motorstopp när du kör på lågt varvtal.
Konventionella startknappar måste hållas intryckt av föraren tills motorn startar, men den nya modellen har antagit Suzuki Easy Start-systemet, så att motorn kan startas med endast ett tryck på startknappen. En datoriserad ECM kontrollerar statusen och frigör startmotorn omedelbart efter starten, vilket underlättar start av motorn.
Sväng ut till den snabba körfältet, glid in på småvägarna. Glöm motorn och koncentrera dig på ditt äventyr, eller varva hårt och njut av turen.Alltid önskad utgång, med det önskade beteendet. Några fler hästar, precis när du behöver dem.
645cm3 DOHC V-twinnen är ett stycke av Suzukis ingenjörskonst, som har en lång och framgångsrik historia. För den nya 650-enheten har denna enhet justerats för extra gott om vridmoment på botten- och mellanregistret, för praktisk användning samtidigt som du även kan njuta av en motor som levererar på topp. Den nya enheten, som nu uppfyller Euro4-utsläppsnormerna, har modifierats en del, med ny teknik, som de hartsbelagda kolvarna och uppdatering av över 60 komponenter hos motorn för att uppnå en högre effekt över ett brett register samtidigt som motorn erbjuder den unika V-twin-karaktären, och låg bränsleförbrukning. Med låg bränsleförbrukning i kombination med den stora 20-liters bränsletanken är aktionssträckan på topp i den här klassen, vilket gör att du slipper allt för frekvent tankning.
En av de uppgraderade funktionerna hos 645cm3-enheten är de hartsbelagda kolvarna, vilket är en beläggningsteknik för att minska friktionen i cylindern, vilket resulterar i förbättrad bränsleekonomi och motsvarar senaste emissionskontrollen. Speciella L-formade kolvringar är också installerade för förbättrad tätningsprestanda, vilket resulterar i att senaste avgaskraven uppfylls samtidigt som det bättrar på prestandan och användarvänligheten.
Med det prestandahöjande insprutningssystemet Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV), har varje cylinder dubbla spjällventiler för ökad effekt och effektivitet. En spjällventil är direkt kopplad till styrets gasreglage medan den andra spjällventilen styrs av ECM och tar hänsyn till aktuell information från gasreglagets sensor, motorns varvtalssensor och växellägessensorn för optimal insugsflöde, vilket ger en effektiv och jämn effektleverans med gott om vridmoment på framförallt låga varvtal. Tomgångsreglering är också en funktion som ger stabil tomgång och lägre utsläpp. Bränslespridarna har uppgraderats till en 10-håls typ med ett långt munstycke för ytterligare effektivitet.
Suzuki’s dubbeltändningsteknik ”Dual Spark Technology”, unik i denna klass, använder dubbla tändstift per cylinder för precisionständning. Kombinerat med de nya Nickel-tändstiften, bidrar det till förbättrad förbränningseffektivitet, mjukare kraftleverans, lägre bränsleförbrukning och lägre utsläpp.
För den unika karaktären hos V-Strom 650XT måste motorn vara stark inte bara på topp utan också på de ofta använda låga varvtalen vidare upp genom mellanregistret. För att möta dessa krav har den nya motorn en insugskamaxel med förlängda insugssportar, samtidigt som avgaskamaxeln har hämtats från den nya SV650-landsvägsmodellen som ger högre ventillyft än hos tidigare V-Strom 650. Dessa nya funktioner och optimerade inställningar har resulterat i en ökning av vridmoment och effekt i mellanregistret och på topp, vilket ger föraren en spännande körning under sportig förhållanden som en stressfri karaktär för vardagliga turer eller för långresan, vilket gör nya modellen attraktivare än någonsin.
Det nya avgassystemet är lättare och närmare tyngdpunkten, vilket bidrar till smidig hantering samtidigt som den ger plats för det slimmade och smarta bagagesystemet som finns som tillbehör. Katalysatorerna har placerats i en tandemkonfiguration som gör att avgasnivåerna håller sig inom gränsvärdena för Euro4-utsläppsnormerna, samtidigt som avgassystemets effektivitet ökats vilket i sin tur ger ökad motoreffekt.