19L bensintank
Den snygga nya bränsletanken höjer kapaciteten till 19 liter, vilket minskar tankstoppsfrekvensen utan att öka utseendets storlek.
Delad förar- och passagerarsadel
Den nya förarplatsen är utformad för bekväm sportkörning. Den erbjuder bättre stöd hos bakkanten, rörelsefrihet och med ett överdrag som ger bra grepp. Den separata passagerarsadeln innehåller en handrem för passageraren.
Skönheten hos intelligenta kontrollsystem
Med de avancerade elektroniska systemen Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) kan du optimera prestandaegenskaper så att dessa bäst passar din körstil, din erfarenhetsnivå och aktuella körförhållanden. Detta gör GSX-S1000 mer kontrollerbar, mer förutsägbar och mindre tröttande att köra till vardags och på längre utflykter. Och det ger en mer spännande, självsäker och roligare körupplevelse.
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)
Välj fritt mellan tre olika effektlägen. Alla tre levererar maximalt med motoreffekt, men erbjuder kontroll över nivån hos gasrespons och vridmomentegenskaper under acceleration. Detta ger dig möjlighet att maximera GSX-S1000:s funktioner som en överlägsen naken sporthoj samtidigt som den totala körupplevelsen förbättras genom att inkludera flexibiliteten att prioritera sport eller stabilitetsegenskaper för att bättre matcha din körstil eller anpassa sig till förändrat väder, vägförhållanden och andra yttre omständigheter.
Läge A (Active)
Levererar den skarpaste gasresponsen då du vrider på gasreglaget. Vridmomentet är fint inställt för att leverera spännande acceleration vid häftiga gaspådrag, till exempel under bankörning eller då du njuter av sportig körning på slingrande vägar i bra väder.
Läge B (Basic)
Ger mjukare gasrespons och en linjärare effektkurva när du vrider på gasreglaget. Inställningarna är inställda för att passa ett brett utbud av körstilar och villkor, och för att hjälpa till att göra motorcykeln mer kontrollerbar under vardaglig körning.
Läge C (Comfort)
Erbjuder ännu mjukare gasrespons och mildare vridmomentegenskaper, med kraft som ökar på ett direkt linjärt sätt vid gaspådrag. Det här körläget är särskilt användbart när du kör på våta eller hala ytor, eller när du vill koppla av på väg hem efter en lång utflykt.
Fem-läges Suzuki Traction Control System (STCS)
STCS är programmerad för att kontinuerligt övervaka fram- och bakhjulets hastighet, motorvarvtal, gas- och växelläge, och utformad för att begränsa kraften för att förhindra att bakhjulet spinner när systemet känner av en förbestämd grad av förlust av däckfäste. Detta förbättrar stabiliteten för att ge dig mer självsäker kontroll med mindre stress och trötthet. Nu med ett bredare urval av fem lägesinställningar, passar den uppdaterade versionen av STCS för ett mer varierat utbud av körförhållanden, körstilar och erfarenhetsnivåer. Systemet kan också stängas om när så önskas. Ju högre nummer hos STCS-systemet desto snabbare kickar systemet in och mer proaktivt begränsar systemet hjulspinn.
Obs! STCS ersätter inte förarens kontroll av gasreglaget. Det kan inte förhindra förlust av däckfäste på grund av överdriven hastighet när föraren går in i en sväng och / eller slår på bromsarna. Det kan inte heller förhindra att framdäcket mister greppet.
Dubbelriktat Quick Shift System
Med denna distinkta standardfunktion kan du växla upp eller ner snabbare och lättare utan att behöva använda kopplingen eller gasreglaget. När systemet är aktiverat bryter Quick Shiftern automatiskt kraftförsörjningen tillräckligt länge för att producera mjukare, nästan oavbruten acceleration när du växlar upp. Vid fartminskning öppnar systemet automatiskt gasventilerna precis tillräckligt för att öka varvtalet och matcha motorvarvtalet till nästa lägre utväxlingsförhållande. Resultatet av denna automatiska handsfree-funktion kombineras sömlöst med motorbromsning för att skapa en mycket tillfredsställande upplevelse vid nedväxling. Dubbelriktad Quick Shift samarbetar med SDMS för att ge dig ännu större körglädje med en linjärare känsla.
Ride-by-wire Electronic Throttle System
Genom att använda 32-bitars ECM för att styra gasreglerventilens drift, reglerar detta nya system exakt motoreffekt i förhållande till förändringar hos gasreglaget. Systemets finkänsliga kontroll möjliggör också att ställa in så att det bäst matchar vart och ett av SDMS-lägena. Resultatet är linjär kraftleverans som svarar troget mot dina önskemål, oavsett om du kör lite lugnare på gatan eller är ute för att njuta av mer sportig körning, såväl som förbättrad kontrollerbarhet när gasen öppnas under kurvtagning.