Suzuki utombordare firar 50års jubileum i år vilket vi uppmärksammar med priskampanjer på DF2,5, DF25, DF90, DF115 samt DF140. Vi lämnar 7 års garanti på alla Suzuki båtmotorer.
SUZUKI MC I början på femtiotalet började suzuki sin utveckling av motorcyklar (då iform av motorer till vanliga trampcyklar). Under 60- och 70-talet dominerades försäljningen från Suzuki av två och trecylindriga tvåtaktare. I mitten på 70 kom första fyrtaktaren, GS750.
Under 80-talet stod GSX-R modellerna för den största delen av försäljningen av företagets motorcyklar, dessa som var hämtade direkt från racingbanorna - vilket blev ett av Suzuki's kännetecken under 80'.
Bilförsäljningen står för den största delen av Suzuki's omsättning idag, där Volkswagen är delägare till 20%.
Vi lämnar 5 års garanti på motorcyklarna och har du inte provat en Suzuki är du välkommen till oss för en provtur redan idag!
Vi är återförsäljare i Umeå för Suzuki båtmotorer och motorcyklar.
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).
För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.
Enklaste men populära modellen på 20hk från Suzuki med rorkult, separat tank 12 L och slanganslutning medföljer. Leveransservice ingår vid köp men glöm inte att köpa till motorolja eftersom motorn tappas på detta innan den levereras! Växelhusolja är fyllt från fabrik!
Alla modeller från DF50A har en underhållsfri kamaxelkedja. Det är en enkel och effektiv design där kedjan löper i ett oljebad som håller den smord. Den är utrustad med en automatisk spännare som håller den vid rätt spänning för en underhållsfri drift.
Elstart, valfri reglagebox, multifunktionsinstrument, trolling mode, power trim & tilt, separat bränsletank 25L. Elektronisk bränsleinsprutning. (Alternativ med 2 instrument svart eller vit instrumenttavla, prisavdrag 2 000 kr exkl. moms)
Alla modeller från DF40A har en underhållsfri kamaxelkedja. Det är en enkel och effektiv design där kedjan löper i ett oljebad som håller den smord. Den är utrustad med en automatisk spännare som håller den vid rätt spänning för en underhållsfri drift.
Elstart, valfri reglagebox, multifunktionsinstrument, trolling mode, power trim & tilt, separat bränsletank 25L. Elektronisk bränsleinsprutning. (Alternativ med 2 instrument svart eller vit instrumenttavla, prisavdrag 2 000 kr exkl. moms)
DF90A är utrustad med ett system som begränsar upptippningsvinkel och förhindrar att båten skadas genom tilt på motorn. Den använder sig av en begränsare av kontinuerlig typ, vilket gör att motorn kan användas på nästan vilken båt typ som helst. Motorn är utrustad med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.
Rorkult , elstart och separat tank 12 L inklusive tankanslutning. Leveransservice ingår vid köp men glöm inte att köpa till motorolja eftersom motorn tappas på detta innan den levereras! Växelhusolja är fyllt från fabrik!
Född ur race-vinnande, ban-utvecklad DNA och uppvuxen på gatan, den finslipade fysiken hos nya GSX-S1000 är ett tajtare och häftigare paket som är redo att fånga allas blickar och äga gatorna. Det handlar om mästerlig prestanda, förtroendegivande kontrollerbarhet, förarvänlighet och utseende som inte går av för hackor. Vem kunde tro att naken aggression kunde vara så vacker?
Kaxig och kantig design är ett genomgående tema som framhäver skoterns sportiga stil. Den ser snabb ut redan när den står stilla, men det är när man accelererar imponerande kvickt från trafikljus och tar sig fram smidigt i tät stadstrafik som sportigheten känns på riktigt. Samtidigt hålls bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp på minimala nivåer tack vare avancerad motorteknik. Sport 125 är en mångsidig maskin som passar allt från vardagspendling till snabba ärenden på stan och ren nöjeskörning.
Suzuki V-STROM 1050DE är den mest äventyrsinriktade modellen i Suzukis populära V-STROM-familj. Utforska långa och avlägsna grusvägar genom djupa skogar med en hoj som har den rätta stilen, körglädjen och komforten för spännande upplevelser där asfalten slutar.
Våra småmotorer är mycket uppskattade på marknaden. Med hjälp av det stora bärhandtaget är motorerna enkla att bära med sig. Eftersom dessa är 4-taktare är bränsleekonomin betydligt bättre jämfört med liknande 2-taktare. Motorn levereras utom motorolja (rymmer ca 4 dl) så glöm inte att köpa till detta och fylla före första start. Oljan i växelhuset är redan fyllt från fabrik. (Anslutning med extern bränsletank ej möjlig på denna modell, välj isåfall DF5 eller DF6)
Funktionell skönhet möter futuristisk design och modern prestanda i ett nytt litet kraftpaket från Suzuki. GSX-8S är byggd från grunden som ett fräscht perspektiv på den klassiska nakna streetfightern, med den rätta effekten, körkänslan och komforten för att svara snabbt och exakt på dina kommandon och ge dig full kontroll. Och då har vi inte ens nämnt hur kul den är att köra.
Målet med det nya GT-designkonceptet är att visuellt uttrycka prestandapotentialen, komforten och körglädjen hos denna äkta grand touring-motorcykel. Samtidigt syftar det till att förmedla förfining av en produkt som är utformad för att erbjuda avancerade funktioner, såsom exempelvis som det intelligenta systemet S.I.R.S. och smartphone-anslutning, att vara aerodynamiskt effektiv och att vara lättare att kontrollera och bekvämare, oavsett om det handlar om touring långa sträckor med full packning och passagerare eller en spännande solo-tur. Dess skarpa linjer, radikala nya front och aerodynamiska utseende lyfter fram GT:s körupplevelse.
Rorkult, separat tank 12 L och slanganslutning medföljer. Leveransservice ingår vid köp men glöm inte att köpa till motorolja eftersom motorn tappas på detta innan den levereras! Växelhusolja är fyllt från fabrik!
GSX-8R är det senaste tillskottet i GSX-S-familjen där Suzuki slår ihop sportig design och prestanda med smidiga och bekväma köregenskaper. En ny och spännande tolkning av modern sporthojsdesign, prestanda och körglädje. Det är en lättkörd, kvick och smidig allroundmaskin som ger dig en härlig körupplevelse i stan, på motorvägen och allt däremellan, oavsett din ålder och erfarenhetsnivå.
V-STROM 1050DE är den mest äventyrsinriktade modellen i Suzukis populära V-STROM-familj. Utforska långa och avlägsna grusvägar genom djupa skogar med en hoj som har den rätta stilen, körglädjen och komforten för spännande upplevelser där asfalten slutar.
Äventyrscykeln som är större än summan av dess delar. Den erbjuder mångsidighet och tillförlitlighet som ingen annan äventyrsmotorcyklel i sin klass. Få en stor dos kul när du tar den på vilken väg som helst. V-Strom 650XT — ett riktigt mästerverk.
V-STROM 800 öppnar nya möjligheter för hojåkare som är nyfikna på äventyrsmaskiner och siktar på en modell i mellanklassen. V-STROM 800 har fokus på bekväm landsvägstouring. Man avverkar utan problem långa pass i motorvägsfart, samtidigt som den funkar utmärkt som en kul och praktisk pendlarhoj. V-STROM 800 är utrustad med Suzukis starka parallelltwin på 776 kubik, en robust stålram och en fjädring som är anpassad för högfartsstabilitet och smidiga kurvegenskaper. Till skillnad mot systermodellen är V-Strom 800 utrustad med 19″ framhjul som standard