2,5 hästaren är våran mesta sålda motor i antal från Suzuki, den har manuell start, rorkult, inbyggd bränsletank och kort rigg 15" (380 mm). Motorn levereras utom motorolja (rymmer ca 4 dl) så glöm inte att köpa till detta och fylla före första start. Oljan i växelhuset är redan fyllt från fabrik.
Nu är nya DF25A och DF30A äntligen här! Världsledande teknik som är enkel att hantera och använda. Ett bevis på att även om motorerna är små så tänker Suzukis ingenjörer alltid stort! DF25A och DF30A drar även till sig stor uppmärksmhet tack vare sin låga vikt, med manuell start och kort rigg väger motorerna endast 63 kilo!
Elstart, reglagebox, separat tank 25 L elektronisk bränsleinsprutnin
Minn Kota Riptide EC2 är en saltvattenversion av Endura C2 och har ett högre korrosionsskydd. Rorkulten är ergonomisk och teleskopisk som kan dras ut ytterligare 15 cm, vilket ger bekvämare styrläge. Riptide EC2 motorerna har ett starkt tvingfäste som ger en stadig infästning som är starkare än konventionella fästen. Det särskilda kompositmaterialet tål både böjning, vridning och UV ljus. Riptide EC2 serien är utrustad med oförstörbart riggrör av komposit och en motor som går tystare och svalare en någon annan på marknaden. En batteriindikator finns monterad på toppen av motorn för enkel avläsning genom en knapptryckning. Riptide EC2 har fem lägen fram och tre lägen på back för att reglera fart och dragkraft. Motorn skall alltid säkras upp med en 60A säkring.
Support för bränslenivå & förbrukning i instrumenten
Reglagebox (tillkommer)
Trollingfunktion med justering av varvtalet i steg om 10 varv
4-cylindrar, 2.1 Liter
Finns i L & XL rigg
ProXS som är det givna valet för sportfiskare och personer som vill sticka ut lite och få en produkt som har en mer sportig framtoning. Finns i 115-300 hk.
Support för bränslenivå & förbrukning i instrumenten
Reglagebox (tillkommer)
Trollingfunktion med justering av varvtalet i steg om 10 varv
4-cylindrar, 3.0 Liter
Finns i L & XL rigg
ProXS som är det givna valet för sportfiskare och personer som vill sticka ut lite och få en produkt som har en mer sportig framtoning. Finns i 115-300 hk.
Suzuki är kända för att tillverka högteknologiska motorer I alla storlekar – för alla båtar. Den traditionen fortsätter när vi nu lanserar Suzuki’s helt nya modeller till säsongen -2021, DF115BG och DF140BG 4-takts utombordare, De första utombordarna i sin klass med elektronisk styrning av gas och växel, s.k. ”fly by wire” vilket bl.a. medför än mer exakt styrning av gas och växel och ökar körupplevelsen. Suzuki kallar det SPC, Suzuki Precision Control.
Suzuki presenterar två stycken nya prestandamotorer – Nya DF175AP och DF150AP. På båtmässan i Genoa visade Suzuki upp sina två nya högprestandamotorer som ett komplement till det befintliga sortimentet av ultimata fyrtaktsmotorer. Nya DF175AP och DF150AP med Suzukis avancerade motorteknik möjliggör enastående kraft och prestanda i kombination med låg bränsleförbrukning – allt från en kompakt och lätt motor. Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.
Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.
Världsledande teknik som är enkel att hantera och använda. Ett bevis på att även om motorerna är små så tänker Suzukis ingenjörer alltid stort! DF25A och DF30A drar även till sig stor uppmärksamhet tack vare sin låga vikt, med manuell start och kort rigg väger motorerna endast 63 kilo! Denna motor är gjord för båtar med styrpulpet, glöm ej att köpa till rätt längd på reglagekablarna. (Tank 25L, bränsleanslutning, sidomonterad reglagebox och motorkabel ingår)
Efterfrågan på kraftfulla utombordsmotorer ökar allt mer. De nya motorerna har i sin tur skapat en efterfrågan på nya, större båtmodeller, som tidigare haft inu-drev eller inombordsmotorer som kraftkälla.
I takt med att kraftfullare utombordare lanseras så blir båtarna större, och i takt med att båtarna växer blir utombordarna ännu kraftfullare. Med målet att bygga den ultimata fyrtaktsutombordaren gav sig Suzuki ut på en teknisk upptäcktsfärd.
Alla modeller från DF40A har en underhållsfri kamaxelkedja. Det är en enkel och effektiv design där kedjan löper i ett oljebad som håller den smord. Den är utrustad med en automatisk spännare som håller den vid rätt spänning för en underhållsfri drift.
Elstart, valfri reglagebox, multifunktionsinstrument, trolling mode, power trim & tilt, separat bränsletank 25L. Elektronisk bränsleinsprutning. (Alternativ med 2 instrument svart eller vit instrumenttavla, prisavdrag 2 000 kr exkl. moms)
Våra småmotorer är mycket uppskattade på marknaden. Med hjälp av det stora bärhandtaget är motorerna enkla att bära med sig. Eftersom dessa är 4-taktare är bränsleekonomin betydligt bättre jämfört med liknande 2-taktare. Motorn levereras utom motorolja (rymmer ca 4 dl) så glöm inte att köpa till detta och fylla före första start. Oljan i växelhuset är redan fyllt från fabrik. Kan kopplas till 12L separat tank.
Våra småmotorer är mycket uppskattade på marknaden. Med hjälp av det stora bärhandtaget är motorerna enkla att bära med sig. Eftersom dessa är 4-taktare är bränsleekonomin betydligt bättre jämfört med liknande 2-taktare. Motorn levereras utom motorolja (rymmer ca 4 dl) så glöm inte att köpa till detta och fylla före första start. Oljan i växelhuset är redan fyllt från fabrik. Kan kopplas till 12L separat tank.
DF90A är utrustad med ett system som begränsar upptippningsvinkel och förhindrar att båten skadas genom tilt på motorn. Den använder sig av en begränsare av kontinuerlig typ, vilket gör att motorn kan användas på nästan vilken båt typ som helst. Motorn är utrustad med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.